MAKING A POSITIVE IMPACT
מגוון פתרונות לניהול עסק החל מהקמה, דרך פתרונות למשבר ועד לפיתוח עסקי

אודות החברה

חברת “יעל קפלן ייעוץ עסקי ופיננסי” בעלת למעלה מ-16 שנות ניסיון, מתמחה בייעוץ עסקי מותאם אישית לצרכי היזם או בעל העסק ובכך מאפשר הצלחה עסקית בטווח זמנים קצר.

בניית תוכנית עבודה מדויקת

קיצור משך הזמן כדי להגיע למטרה

חסכון בעלויות והוצאות

אתם קובעים את המטרה

המטרה יכולה להיות צמיחה, יציאה ממשבר, חיסכון בעלויות, בניית צוות עבודה יעיל ואיכותי עלייה בתפוקות ובאיכות התוצרים, עלייה ברווחיות העסק ועוד.

למה לבחור בנו?

מעל 16 שנות ניסיון בניהול עסקים וייעוץ אסטרטגי

מאות חברות קטנות ובינוניות שצמחו איתנו, ואתם תהיו ביניהן

בניית תכנית עבודה מדויקת בהתאם למטרות העסקיות שלכם

החברות שהצליחו איתנו

למי הייעוץ שלנו מתאים?

יזמים

הנמצאים בשלבי תכנון
והקמת העסק

שותפים לעסק

בשלב הקמה, פיתוח עסקי
או משבר בעסק

בעלי עסק קיים

עם מחזור מכירות של
₪30,000 ומעלה

עסקים של עד 70 עובדים

1. בשלב לפני פיתוח עסקי
2. חווים ירידה בהכנסות
3. מעוניינים לבנות מערכת מאורגנת
4. חווים כל משבר אחר

“מי שמכיר אותי ואת שיטת העבודה של יודע שאני דורשת מלקוחותיי שבכל רגע נתון יהיה להם ‘בצד’ סכום מינימלי של ארבעה חודשי תפעול. ההבדל בין להיות ולחדול. אם השתמשתם בחלק מהסכום או בסכום כולו, עכשיו הזמן להשלימו.”

“אל תתחילו פוסט עם ‘לרגל המצב’..’ במיוחד בימים אלו’. נסו להיות קורקטיים ועניינים. פחות פוסטים נוצצים. עניינו את הלקוחות שלכם.”

כשיש מלחמה...

העסק שלך הוא חלק מהביטחון האישי שלך עליו חשוב כל כך לשמור בזמן מלחמה. כמובן שהדבר הראשון הוא לוודא שאתם בטוחים ונמצאים במקום בטוח אבל לאורך זמן ועם הימשכות מצב החרום, חשוב לתת את הדעת לביטחון האישי שלך בכמה וכמה אספקטים. למלחמה המתמשכת יש השפעה על כל אחת ואחד מאיתנו. אז מה עושים?

בראש ובראשונה השתדלו להיות בתנועה. תנועה גדולה, תנועה קטנה, העיקר בתנועה. התנועה תשפיע על הדינמיקה של העסק ומכאן תשפיע גם על ההישגים העסקים וגם על אלו האישיים.

        ניהול פיננסי שקול – מי שמכיר אותי ואת שיטת העבודה של יודע שאני דורשת מלקוחותיי שבכל רגע נתון יהיה להם ‘בצד’ סכום מינימלי של ארבעה חודשי תפעול. ההבדל בין להיות ולחדול. אם השתמשתם בחלק מהסכום או בסכום כולו, עכשיו הזמן להשלימו. במידה ואין באפשרותכם להחזירו, הוסיפו לנקודת האיזון החודשי שלכם סכום ( 5% מהמחזור), התאימו גם את תוכנית השיווק והמכירות לסכום המוגדר עד השלמת ההון הנדרש.

–        תזרים מזומנים – נהלו בקפידה את תזרים המזומנים שלכם. עברה שנה שבה, כנראה, היו שינויים כאלו ואחרים, התאימו את התחזיות, בנו תקציבים מחודשים ונהלו את תזרים המזומנים בהתאם.

–        ערכו סריקה מקיפה של העסק שלכם, בדקו מה השירותים או המוצרים שאתם מוכרים. האם יש להם צורך? האם השתנה הצורך? האם השתנה קהל היעד שלכם? אולי המוצרים שלכם מתאימים כעת לקהל אחר מזה שהיה לפני כן? האם הבידול שלכם עדין משמעותי?

–        ערכו התאמות במוצר, במידה ויש צורך בכך. שנו את תוכנית השיווק. תמחרו מחדש את המוצרים והשירותים שלכם בהתאם למה שמצאתם בסקירה שערכתם. 

–        בחנו מה קורה בשוק, אצל המתחרים. האם יש הזדמנויות עסקיות חדשות שלא ראיתם לפני כן. כדאי לעקוב אחר השינויים בשוק ולהבין איך המתחרים שלך מתמודדים עם המצב. זה יכול לתת לך רעיונות לתמרון ולגילוי הזדמנויות חדשות. 

–        לאור המצב הלקוחות מעט חסרי סבלנות ורוצים שהכל יהיה כאן ועכשיו – יתכן שיש כאן גם הזדמנות עסקית. בדקו את היכולת שלכם להיות זמינים יותר ללקוחות. מתן שירות שלקוחות באופנים שונים ונוספים. מענה בוואטס אפ, הקמת חנות דיגיטלית וכו’. 

–        שיווק בזמן שגרת חירום – צריך לשווק, לא נכון להעלם ללקוחות שלכם. קחו בחשבון שהם לא ממתינים לכם. הלקוחות ממשיכים לצרוך מוצרים ושירותים, אולי בצורה קצת שונה, אבל העסקים ממשיכים וכן עליכם להמשיך לשווק. חשוב לעשות זאת ברגישות המתאימה.

היו חיוביים, אל תתחילו פוסט עם ‘לרגל המצב’..’ במיוחד בימים אלו’. נסו להיות קורקטיים ועניינים. פחות פוסטים נוצצים. עניינו את הלקוחות שלכם.       

ניהול עסק בזמן מלחמה, תקופות של חוסר וודאות, דורש גמישות, חזון ותכנון קפדני. להלן  עוד כמה עקרונות חשובים שיוכלו לעזור לך:

1. שמירה על גמישות והתאמה מהירה – במהלך תקופות מלחמה, התנאים בשוק יכולים להשתנות מהר. חשוב לשמור על גמישות ולהתאים את הפעילות העסקית בהתאם. פיתוח אסטרטגיות גמישות יעזור לך לתפוס הזדמנויות חדשות ולהתמודד עם אתגרים בלתי צפויים.

2. תיעדוף הוצאות – יש לבחון מחדש את ההוצאות, למקד אותן במה שבאמת חיוני לצמיחת העסק ולהימנע מהשקעות גדולות ומסוכנות עד שהמצב יתייצב. 

3. חיזוק צוות העובדים – כדאי לתקשר עם העובדים בצורה פתוחה, לשתף במצב העסק ולעודד אותם להיות חלק מהפתרון. עובדים שמרגישים מעורבים יכולים להביא רעיונות יצירתיים להתמודדות עם האתגרים.

4. שמירה על קשר עם הלקוחות – כדאי לשמור על קשר קרוב עם הלקוחות ולהבין את הצרכים שלהם, במיוחד בתקופות של שינויים. לקוחות יכולים לספק משוב חשוב ולעזור לך להבין איך המוצרים או השירותים שלך צריכים להשתנות בהתאם לציפיות שלהם. 

אודות יעל קפלן

למעלה מ-25 שנות ניסון בעולם היזמות העסקית, 5 עסקים בבעלות פרטית, ליווי של מאות בעלי עסקים ועוד מאות יזמים בתחילת דרכם. בעבר ניהלה את מערך השירותים לעסקים של משרד הכלכלה והסוכנות לעסקים קטנים ובנוניים בהרצליה והשרון.

מרצה במסגרות שונות בנושאי הקמה וניהול עסקי, ניהול מערכות גדולות וקטנות בענפים שונים במשק, יעל פיתחה שיטת עבודה שנבדקה והביאה עסקים רבים להצלחה.

הסתכלות הוליסטית שמתייחסת בראש ובראשנה לבעל העסק, אך משלבת תכנון מדויק בכל היבטי העסק.

שיטת הייעוץ והעבודה של יעל מושתתת על האמונה כי הסוד בהפעלת עסק מצליח הוא הדיוק, התכנון המקיף, הירידה לפרטים והבקרה הקבועה – הם הם הדרך.

בעלת תואר במנהל עסקים, ניהול ומשאבי אנוש. בר אילן

בוגרת לימודי שיווק ופרסום – המכללה למנהל

לימודי שוק ההון – מכלל מיטב שוקי הון

לימודי בודהיזם

יוגיסטית

“אני מאמינה שעסקים ויוזמות של עסקים קטנים, הם אלו שמניעים את העולם. כל יוזמה שמאחוריה עומד יזם עם ייעוד לעשיה טובה – משפרת את החיים של כולנו. אני בעצמי יזמת עם מוניטין של הקמת 5 עסקים מצליחים בבעלותי.”   – יעל קפלן

מה כותבים עלינו?

ענו על 3 שאלות קצרות, ובואו נצא לדרך!

סיפורי הצלחה נוספים של חברתנו

צעדים בתהליך הקמת עסק

בניית הגדרות בסיס לעסק – קונספט, בידול קהל יעד
1
בניית מודל עסקי
2
בדיקת כדאיות ראשונית
3
בניית תקציבים
4
בניית לוחות זמנים
5
בניית תוכנית עסקית
6
ליווי הליך הקמה
7
הכנת כלי עבודה לניהול עסק בהתאם למאפייני היזם
8
פתיחת עסק
9
בקרה תקופתית
10

מהו הליך ייעוץ מוצלח?

הליך ייעוץ מוצלח הוא כזה שהופך בעלי עסקים למודעים לנקודות החוזק שלהם, לחולשות שלהם, למצבם הכלכלי, לכולם יש את הכלים ההכרחיים להקמה, ניהול ופיתוח עסק.

יש מי שמצליח ומי שפחות. אבל כל אותם בעלי עסקים, לאחר שעבדו איתי, לכולם יש הבנה טובה יותר של העסק שלהם, מה התהליך הנדרש, מה הוא הפוטנציאל החבוי בו ובהם עצמם.

לעיתים מגיע יזם עם רעיון עסקי גדול ולאחר בדיקה נמצא שאין היתכנות לעסק רווחי.

אצלי הלקוח יגיע להבנה זו בעצמו ולא יקבל את זה ממני ‘כהנחתה’. כנראה שהמיזם לא יהפוך לעסק, יתכן גם שברון לב בשלב זה אבל בטווח הארוך – הוא שילם תשלום (יתכן שנתפס כגבוה) על הייעוץ, אבל חסכתי לו עשרות או מאות אלפי שקלים ולפעמים גם שנים. ובנוסף, הוא קיבל כלים, שאותם אני מלמדת בקפידה, על מנת לבחון כל מיזם עסקי שירצה בעתיד.

הבידול העסקי שלי:

  • בניית תוכנית עבור כל יזם ובעל עסק בהתאם ליכולותיו האישיים (אין ‘קופי פייסט’ יש ‘טיילור מייד’). אם התוכנית וכלי העבודה לניהול עסקי לא יתאימו בדיוק לבעל העסק זה פשוט לא יעבוד.
  • אני מלמדת את היזם איך לעשות את הדברים בכוחות עצמו ולא עושה אותם עבורו (כלשון הקלישאה: נותנת חכה ולא דגים). כך יוכל להשתמש בהם שוב ושוב בעתיד ללא תלות ביועץ העסקי.
  • המיקוד של כל הייעוץ העסקי הוא בנושאים פיננסים – לא בונים חלומות שלא ניתנים להגשמה.
  • יעל היעילה – פחות ‘סמול טוק’ יותר תכלס.
  • מומחית בניהול עסקיי לעסקים קטנים ובינוניים.
  • מומחית בייעוץ לעסקים של שותפים.
  • מומחית בניהול פיננסי לעסקים קטנים.
ייעוץ עסקי פיננסי לעסקים קטנים ובינוניים
Making a positive impact

1. לייעוץ יש השפעה חיובית על העסק.

2. שמחה לעבוד עם עסקים שיש להם ערכים של עשיה אקולוגית / חברתית/ חינוכית /קהילתית. אבל לא רק.

3. אשמח להוסיף לעסק שלך ערכים חיובים.